Spindel och valsafari

Totalt stresspåslag klockan fem imorse. Upptäcker DEN SPINDELN i mitt sovrum. Bevakar noga Johan, när han ska rädda mig. 

-Vad gör du? Döda den, ropar jag och ser hur galet snabb spindeln är. Snabb. Och stor. Och nej, jag tog inget kort, för jag vill inte ha den i min telefon. 

-Döda den bara!

Johan föser försiktigt spindeln ut ur rummet och petar den över altanräcket. Jag bara gapar. 

– Den var så fin, svarar Johan. 

En av hotellets anställda fixar frukost åt oss, trots den tidiga timmen och sen åker vi på delfin- och valsafari. Åh, vad härligt, att se delfinerna hoppa och tumla runt. Hur många som helst. Vi såg också kaskelotter och blåval. Och nåt mer. Mäktiga djur. Och svåra att fånga på bild. Flygfiskarna var också svårfotade, men så häftiga. Så jag gav upp det och fotade människorna i stället. 

Ellen, Björn (jäklar vad han växer nu) och Johan

Mela, Linnea och Maja

  

Ytterligare en båt. Vi var inte lika många på vår.

  

Stjärten på en val. Det var mäktigt

  

Ganska kraftiga vågor. Jag får rycka in som handhållare till en lite rädd unge.

  

Maja mår lite illa, men piggar på sig efter en banan och en liten superpowernap

  

Mela och Maja

  

När båten styr hemåt efter två timmar blir Linnea trött.

  

Ellen trött och lillebror Björn

  

Det är en dålig idé av ac:n att lägga av på väg hem.

 

Lämna en kommentar